Glas op metaal. Emaille als kunstuiting

Emaille als kunstuiting; 26 leden van de Vereniging van Nederlandse Emailleurs (VNE) presenteren hun emaillewerk, zoals wandpanelen, schilderijen, objecten en sieraden.

Emaille is de beschermlaag van gesmolten glas, aangebracht op voorwerpen van meestal koper, zilver of goud om deze te beschermen, te isoleren of om deze te versieren.

Tijdens de tentoonstelling maakt u kennis met enkele klassieke emailleertechnieken, zoals Cloisonné (omheind veld), Champlevé (verheven veld), Email peint (schilder-emaille), Grisaille (grijstonig), En ronde bosse (emaille in hoog reliëf), Basse taille (emaille in laag reliëf), Plique-à-jour (venster-emaille).

Elly Stembert, vicevoorzitter van de Vereniging van Nederlandse Emailleurs, verzorgt de opening van de expositie.

Deelnemende kunstenaars:

Puck van Ameyden van Duym - Marleen Berg - Miriam van Berkel - Maria Berreklouw - Gré Dubbeldam - Hans Gal - Ellen Goldman - Tine Hardeman - Judith Junger - Ruud Kaper - Hannah Loeks - Henk Lubbers - Ingrid van der Meer - Tini Muller - Gea Nieuwenhuis - Dorine van Ravensberg - Christine van der Ree - Wilna Snoek - Elly Stembert - Anna Taverne - Annemarie Timmer - Jan de Valk - Riet v.d. Vegte - Jan van der Velden - Paulina Verzijden - Katinka Waelbers

De expositie is te bezichtigen van 3 september tot en met 29 november 2015.

Opening voor genodigden: 6 september 2015

Er worden ook kunstwerken te koop aangeboden. Gekochte kunstwerken dienen direct contant betaald te worden (€ 25 tot € 325). Er is geen pinautomaat aanwezig.

Klik hier voor meer informatie over de Vereniging van Nederlandse Emailleurs.