Sculptural Felt International: we felt like crossing borders ...

Hedendaagse, grensoverschrijdende viltkunst,

Van de volgende 12 viltkunstenaars uit de V.S., Japan, Nederland, Australië en Canada is werk te zien: Marjolein Dallinga, Jenne Giles, Rebecca Howdeshell, Meiri Ishida, Chung-Imm Kim, Jantine Koppert, Kitty Korver, Anita Larkin, Stephanie Metz, Keiko Mizoguchi, Sara Owens en Hiroko Sato-Pijanowski.

Deze internationale kunstenaars hebben grenzen overschreden richting andere disciplines, zoals beeldhouwkunst, grafiek, design of hebben vilt gecombiineerd met digitale technieken of verzamelde objecten. Het geëxposeerde werk illustreert de innovatie in de hedendaagse internationale viltwereld. Veel van deze kunstenaars hebben hun werk niet eerder tentoongesteld in Nederland. Na deze twee exposities in Nederland gaat het werk de landsgrenzen over naar Australië. De werken zijn tijdens de expositietour niet te koop, maar er is wel in Museum Nagele een prachtige catalogus voor € 15 verkrijgbaar met alle werken daarin afgebeeld.

De Australische ambassadeur in Nederland, Mr. Neil Mules, verricht de opening van deze bijzondere expositie. De Linnets verzorgen tijdens de opening de muzikale omlijsting.

De expositie is samengesteld door gastconservator Kitty Korver en is te bezichtigen van 7 september tot en met 23 november 2014.

Klik hier voor de website van Sculptural Felt International.