4 december 2016: opening 'Signalen van Louis van Gasteren', expositie met films en kunst van Louis van Gasteren.

De expositie is te bezichtigen vanaf 1 december 2016 tot en met 28 mei 2017. De opening op 4 december is voor genodigden.

Van Gasteren was actief als cineast vanaf 1952 tot 2012. Daarnaast was hij beeldend kunstenaar. Op 10 mei 2016 overleed Louis van Gasteren op 93-jarige leeftijd.

Deze bijzondere expositie wordt georganiseerd als waardering voor Louis van Gasteren. Hij had een passie voor het dorp Nagele, dat dit jaar 60 jaar bestaat. Louis van Gasteren heeft 2 documentaires over Nagele gemaakt: ‘Een nieuw dorp op nieuw land’ (1960) en ‘Terug naar Nagele’ (2011). Beide zijn op DVD te koop in Museum Nagele.

Filmprogramma
Voor deze expositieperiode is een gevarieerd filmprogramma samengesteld. Aanvang steeds 19.30 uur. Iedere voorstelling begint met de film 'In Memoriam'.

Donderdag 8 december 2016: Een nieuw dorp op nieuw land, Terug naar Nagele
Dinsdag 10 januari 2017: Hans, het leven voor de dood
Donderdag 2 februari: Do you get it nr. 3 en 4, Nema Aviona za Zagreb
Dinsdag 28 februari: Dwars door de Sahara, In een Japanse stroomversnelling
Donderdag 16 maart: Begrijp je nu waarom ik huil? De Prijs van Overleven
Dinsdag 4 april: Vliegende schotels geland, Railplan 68, Overstag (Mansholt)
Donderdag 11 mei: Mayday, Een Zaak van Niveau

Zijn boek 'Signaal. De beeldende kunst van Louis van Gasteren' zal ook in Museum Nagele te koop zijn, evenals andere uitgaven van of over Louis van Gasteren.

Gesprek laden