Bij de expositie 'Signalen van Louis van Gasteren' is een gevarieerd filmprogramma samengesteld. Aanvang steeds 19.30 uur. Iedere voorstelling begint met de film 'In Memoriam'.
Via de Agenda vindt u per film een korte beschrijving.

Donderdag 8 december 2016
Een nieuw dorp op nieuw land
(1960,35 mm, z/w, 25 min.)
Voor het nieuwe land van de Noordoostpolder werd door planologen het nieuwe dorp Nagele ontworpen. Al bij het ontwerp werd gepoogd van Nagele een hechte gemeenschap te maken. De documentaire volgt het proces van tekentafel tot de daadwerkelijke bewoning.

Terug naar Nagele (2011,digibeta, kleur, 75 min.)
Een vervolg op de film 'Een nieuw dorp op nieuw land' (1960).
Dit unieke dorp kenmerkt zich door een ruime opzet met veel groen; alle woningen hebben platte daken. Bewoners en bestuurders zagen zich geplaatst tegenover de maatschappelijke en technologische veranderingen in de landbouw en transport. Hoe uniek het dorp ook is, veel problemen zijn herkenbaar in andere kleine kernen, wereldwijd.

Hieronder ziet u alle documentaires, die te zien zijn:
Donderdag 8 december 2016: Een nieuw dorp op nieuw land, Terug naar Nagele
Dinsdag 10 januari 2017: Hans, het leven voor de dood
Donderdag 2 februari: Do you get it nr. 3 en 4, Nema Aviona za Zagreb
Dinsdag 28 februari: Dwars door de Sahara, In een Japanse stroomversnelling
Donderdag 16 maart: Begrijpt u nu waarom ik huil? De Prijs van Overleven
Dinsdag 4 april: Vliegende schotels geland, Railplan 68, Overstag (Mansholt)
Donderdag 11 mei: Mayday, Een Zaak van Niveau

Na de eerste avondvoorstelling, de première, is het tot de volgende première mogelijk de documentaires tijdens de openingstijden in Museum Nagele te bekijken.

Er wordt entree gevraagd.

Gesprek laden