‘Het mysterie van het Verdronken Nagele ontrafeld?’

is het thema van een feestelijke avond in Museum Nagele. Er zijn spannende verhalen in omloop over het mystieke, omstreeks het jaar 1300 bij een zware stormvloed verdronken Nagele…… Nagele is eeuwen oud - en tegelijk piepjong.

Deze avond wordt georganiseerd in het kader van de landelijke viering van 100 jaar Zuiderzeewet. Met deze wet is het startschot gegeven om de plannen van ingenieur Cornelis Lely te gaan uitvoeren, de Zuiderzeewerken.

Museum Nagele besteedt hier het gehele jaar aandacht aan, zowel in de exposities als met enkele extra activiteiten. Op 7 juni van 19.15 uur tot 22 uur vindt zo`n extra activiteit plaats.

19.15 uur: Optreden 'Le Chapel' uit Kraggenburg; een serieus vrijgevochten groep muzikanten

Le Chapel is ongeveer 8 jaar geleden ontstaan, doordat enkele blazers uit Kraggenburg graag muziek wilden maken, maar niet in verenigingsverband.

In de loop der tijd zijn er meer muzikanten bijgekomen en heeft Le Chapel een volwaardige bezetting. Het is de groep nog steeds gelukt om plezier bovenaan te zetten en er is nog steeds geen sprake van enige verenigingsvorm.

Ook muzikaal is de groep ‘uitgebreid’ en speelt men een breed scala van soorten muziek, afhankelijk van de gelegenheid waarvoor gespeeld wordt. De leden van Le Chapel hebben er zin in!

Gesprek laden