Glas & sculpturen. Ewout Vis & Marinel Vieleers

Ewout VisYour Foolish Delight, Ewout Vis - Foto Museum Nagele 100 x 238.jpg

Het breukvlak van glas, scherp, fonkelend en enigszins grillig: deze zelden gebruikte maar toch zeer expressieve kant van het glas gebruik ik om mijn beelden te maken. Mijn keuze voor de scherf berust in eerste instantie op de schoonheid van het breukvlak en een fascinatie om
‘kapot en afval’ naar bruikbaar en waardevol om te zetten. Als cadeau kreeg ik meteen het materiaal in handen waarmee ik een ander puur beeldend verlangen kon realiseren; een dynamisch levendig beeld.

Your Foolish Delight, Ewout Vis

De Top, Marinel Vieleers - Foto Museum Nagele 100 x 150.jpgMarinel Vieleers

De Top, Marinel Vieleers

Zij toont een overzicht van haar werk in keramiek, brons en gemengde materialen. Ze laat zich inspireren door de mens, hun emoties verborgen achter uiterlijkheden en is daarbij geboeid door de vergankelijkheid en imperfectie van het leven en van de mens. Het werk van Marinel is daarom ook nooit mooi afgewerkt. Nooit klaar, zoals het leven zelf nooit klaar is. Ze werkt altijd met thema's zoals ‘Boven het maaiveld’, ‘Thuisgevoel’ en ‘That’s life’.

Op donderdag 28 november om 14.00 uur geven beide exposanten een inleiding op hun werk; tevens preview van de expositie.