Festival Via Musica maakt een muzikale reis naar alle bekende en onbekende plekken van Flevoland. Ook dit jaar is er weer een 'tour' door de gemeente Noordoostpolder. Er worden dan in totaal 10 concerten gegeven, waaronder 3 concerten in Museum Nagele; om 11.45, 14.00 en 16.15 uur.

Franse blaaskwintetten uit het begin van de 20e eeuw, door de blazers van Apollo op originele instrumenten.
Er zijn slechts weinig blaaskwintetten die op authentieke Franse instrumenten spelen. Maar deze instrumenten verschillen heel wezenlijk van onze moderne instrumenten. Het werpt een heel nieuw licht op het repertoire van Ibert, Milhaud en Taffanel.

Meer informatie is te vinden op de website van Festival Via Musica.

Klik hier voor de flyer van het festival.

Let op: 10 augustus is Museum Nagele tijdens de concerten beperkt toegankelijk.

Hieronder een impressie van het optreden op 10 augustus; een optreden tussen de kunstwerken van exposanten Jacintha Reijnders en Oscar Mendlik.

Festival Via Musica in Museum Nagele 350 x 262.jpg