Polderlandschap, Jacintha Reijnders - Foto Museum Nagele vierk. 230 x 230.jpg

'Polderlandschap' - Jacintha Reijnders

De opening voor genodigden vindt plaats op 2 juni.

Jacintha Reijnders, Haarlem, toont o.a. figuratieve schilderijen, geschilderde houten panelen en boomstammen.
Oscar Mendlik, Ens, toont beeldend kunstwerk.

Jacintha Reijnders en Oscar Mendlik laten zich inspireren door het grensvlak tussen de reële wereld om hen heen en de verbeelidng. Daarin zijn deze kunstenaars telkens op zoek naar andere technieken en materialen. Zo werkt Oscar met klei, was en brons, maar ook met staal en verschillende soorten steen.
Jacintha verbindt haar ei-tempera werk met materie-achtige stoffen een aardepigmenten. Voor beide kunstenaars vertaalt zich dat in een zoektocht naar een herkenbaar verhaal in een harmonieuze, evenwichtige setting. Resulterend in unieke structuren in deze tentoonstelling.

De opening wordt verricht door de commissaris van de Koning in Flevoland, Leen Verbeek.

'Verstilde Herkenning', een toepasselijk thema op een sobere plek van kalmte en berusting: Museum Nagele

Op donderdag 6 juni om 14 uur geven beide exposanten een inleiding bij hun werk. Een ieder is van harte welkom. Vrijwilligers van Museum Nagele, Vrienden/donateurs en sponsors hebben gratis entree. Anderen betalen de reguliere entree.