Kaylee Vermeer wint dichtwedstrijd 2019 - Foto Museum Nagele.jpg
Winnares Kaylee Vermeer in de Rietveld-stoel

Op 6 mei vond de prijsuitreiking plaats van de dichtwedstrijd 2019 van Museum Nagele.
Tien van de 35 kinderen van groep 7 en 8 van de basisscholen Titus Brandsma en Klimop lazen er die dag nogmaals hun gedicht voor. Uiteindelijk is door de jury onder leiding van Piet Talsma een top 3 van prijswinnende gedichten gekozen.

De eerste prijs is gewonnen door Kaylee Vermeer, leerling van groep 7 van basisschool Titus Brandsma. Haar gedicht hangt nu 2 jaar lang in groot formaat op een bord naast Museum Nagele en vormt het eerste gedicht van de gedichtenroute, die sinds 2006 in Nagele te volgen is. De jongeren die voor de tweede en derde prijs in aanmerking kwamen zijn Rick Westervoorde (groep 7, Titus Brandsmaschool) en Michal Bakker (groep 8, Klimop).

Het thema van de dichtwedstrijd was dit jaar 'Wat is kunst?’ Voor mij is kunst …..

Wisselgedicht 2019.jpg

Voor de liefhebbers is het gedichtenboekje 2019, waarin alle gedichten staan met illustraties van de jongeren van de Klimop, te koop bij Museum Nagele à 5 euro per stuk. Dit geldt zolang de voorraad strekt.

Gesprek laden