#
De Stichting Canon de Noordoostpolder heeft een nieuwe 'verrekijker' uitgebracht over Nagele.
‘Het mysterie van het Verdronken Nagele ontrafeld?’
#
Wie helpt ons bij het het vervangen van de huidige verouderde TL-verlichting naar LED-verlichting? Met als resultaat dezelfde of betere kwaliteit licht met veel minder stroomverbruik. 10 - 15 uur.
#
De ruim 70 vrijwilligers van Museum Nagele hebben de Lelyprijs 2018 van het Prins Bernhard Cultuurfonds afdeling Flevoland gewonnen. De vrijwilligers ontvingen de prijs op 8 maart uit handen van Leen Verbeek, de Commissaris van de Koning en tevens voorzitter van de Flevolandse afdeling van het Cultuurfonds.
#
Op 28 februari 2018 is het 100 jaar geleden dat Jan Loman werd geboren. Jan Loman was dichter, fotograaf, beeldend kunstenaar en vormgever. Het meest bekend is Loman door zijn grafisch werk, o.a. het logo 'Wees wijs met de Waddenzee'.
De vrijwilligers van Museum Nagele, William Vercraeye uit Emmeloord en boswachter Harco Bergman van het Kuinderbos zijn door het Prins Bernhard Cultuurfonds genomineerd voor de Lelyprijs 2018.
Schilderen met de elementen! De polderklei als inspiratiebron voor het thema 'Sporen'.
In verband met mogelijke andere drukte rondom 5 december is de opening van deze nieuwe wisselexpositie een week later dan u gewend bent, nl. op 10 december. De expositie is al te bezichtigen vanaf 30 november.