Beweging van natuur, mens en techniek

Vanaf 2 december kunt u in Museum Nagele de nieuwe expositie van Marianne Alting Brooijmans, Ineke van Beersum en Han Lammers bezichtigen: 'Beweging van natuur, mens en techniek'. Deze 3 exposanten tonen divers werk.

De opening op 12 december werd verzorgd door Hein Walter, artistiek leider van Kunstenaars Vereniging Flevoland (KVF). Klik hier voor de openingstekst van Hein Walter.
Klik hier voor het openingswoord van Hester Kuper, voorzitter van Museum Nagele.

Marianne Alting Brooijmans: De natuur is mijn inspiratiebron. Daar voel ik me aan verbonden, het ritme van het leven, de steen die zoveel herinneringen in zich heeft, het water dat stroomt, de lucht die ik adem. Mijn werk is opgebouwd uit lagen van materialen en maakt dat het werk zich bevindt op de grens tussen de twee- en driedimensionale wereld.

Ineke van Beersum: Ontstaan, groeien, verweren en weer verdwijnen zijn enkele gedachten achter mijn organische fantasievormen. Proberen vat te krijgen op het ongrijpbare verstrijken van de tijd, fixeren van de beweging in versteende klei. Klei als inspiratiebron op zich, omdat het zoveel gedaantes kent. De onbedekte, ruige kleihuid is daarom een belangrijk kenmerk van mijn werk.

Han Lammers: Met mijn rationele ontwerpen maak ik een vertaalslag van wiskundige vergelijkingen naar tastbare driedimensionale beelden, veelal uitgevoerd in zink. Dit levert geometrisch, abstract werk op dat gekenmerkt wordt door concrete en zuivere vormen. Omdat geometrische vormen de basis vormen van mijn werk, ontstaan sculpturen waarbij iedere vorm van toeval en dus verrassing op voorhand uitgesloten is. Mijn werk valt uiteen in massieve, gesloten vormen met een statisch karakter en meer open en vloeiende vormen met een dynamisch - en soms lyrisch - karakter.