Op 13 mei komt Stef Jacobs naar Museum Nagele voor een lezing over de architect Mart Stam.

De heer Jacobs verdedigt in september 2016 aan de Universiteit van Amsterdam zijn proefschrift 'Mart Stam. Dichter van staal en glas', dat leven en werk van de Nederlandse architect Mart Stam (1899-1986) in beeld brengt. Samen met Wim van Bodegraven ontwierp Mart Stam o.a. de huizen van de Koolzaadhof in Nagele. De heer Jacobs gaat ook in op de rol van Mart Stam in het architectencollectief van De 8 en De Opbouw tijdens het ontwerpproces van het dorp Nagele.

De lezing met uitgebreide PowerPointpresentatie is onderdeel van een bijeenkomst voor sponsors, vrijwilligers en Vrienden/donateurs van Museum Nagele in het kader van het 60-jarig bestaan van het dorp Nagele en het 18-jarig bestaan van Museum Nagele.

De bijeenkomst start om 14 uur.

Sponsors, vrijwilligers, Vrienden/donateurs en relaties van Museum Nagele hebben gratis toegang. Andere belangstellenden zijn ook van harte welkom bij betaling van de reguliere entreeprijs van € 5.

Gesprek laden