Glaskunst van Tineke Smit in Museum Nagele

Van 16 april tot en met 8 mei vindt het Tulpenfestival 2022 plaats in Noordoostpolder. Tijdens dit Tulpenfestival is in de vitrinekast in de hal van Museum Nagele klein glaswerk te zien zijn van beeldend kunstenaar Tineke Smit uit Emmeloord. Het tentoongestelde glaswerk is geïnspireerd op de tulpen van de polder. Na een ontwerp wordt het speciale gekleurde glas gesneden en dan in een glasoven gesmolten. Zie ook www.deschriekhorst.nl.

Het jaarlijks terugkerende festival is een echte trekpleister voor binnen- en buitenlandse toeristen. Tijdens het Tulpenfestival zijn auto- en fietsroutes voor de bezoekers uitgestippeld. Zie www.tulpenfestival.nl. Net als vorig jaar gaat ook dit jaar de autoroute door het dorp Nagele. Vorig jaar hadden we te maken met een landelijke museumsluiting t.g.v. corona en moesten bezoekers Museum Nagele voorbij rijden.
Mensen die de Tulpenroute dit jaar gaan rijden zijn welkom in Museum Nagele voor een bezoek aan de permanente expositie over de bijzondere ontstaansgeschiedenis van Nagele en de Noordoostpolder, de tijdelijke expositie ‘Fotografie, beelden en glaskunst’, voor een kop koffie of thee en om de glaskunst van Tineke Smit te bewonderen.
  Tulpen in Museum Nagele.jpg