6 mei 2019, 14 uur: Prijsuitreiking dichtwedstrijd

Scholen Nagele vierk. 210 x 211.jpg

Prijsuitreiking dichtwedstrijd voor het nieuwe wisselgedicht, basisscholen Nagele

Dit voorjaar organiseerde Museum Nagele weer een dichtwedstrijd voor de leerlingen van groep 7 en 8 van de beide basisscholen in Nagele. Het thema van 2019 was: 'Wat is kunst? Voor mij is kunst .....

Alle kinderen kwamen op een middag in maart naar Museum Nagele. Ze kregen daar een rondleiding en droegen allemaal zelf hun gedicht voor. De leerlingen van de Klimop maakten ook een illustratie bij hun gedicht onder begeleiding van kunstenaar Jeannette Plantenga.

Alle gedichten en illustraties zijn verzameld in een prachtig boekje. Welk gedicht gewonnen heeft en welke dichter of dichteres het geschreven heeft, blijft nog even geheim! De feestelijke bekendmaking is maandag 6 mei om 14 uur in Museum Nagele. Een ieder is van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn.

Klik hier voor meer informatie over de gedichtenroute in Nagele