Noorderlicht, Ammie Elling - Foto Museum Nagele.jpeg

Noorderlicht, Ammie Elling
Foto Museum Nagele

Ondersteboven van een kleurcombinatie, van een verhaal, van de vrijheid die je voelt als je de verbeelding toelaat! Leden van de Kunstkring Steenwijkerland tonen hun creatieve objecten vanuit dit thema, de onderste laag komt boven.

'Ondersteboven' komt voort uit de gedachte dat de bovengrond van de Noordoostpolder in de vorige periode de bodem van de zee was. Met dit motief hebben de deelnemers beeldend werk gemaakt vanuit verschillende invalshoeken. Soms letterlijk, of juist figuurlijk of vanuit de historie. Iedere kunstenaar heeft daar zijn of haar eigen werkwijze en beeldtaal voor gevonden. Zij willen hiermee de bezoekers graag inspireren!

Kunstkring Steenwijkerland is een vereniging voor beeldende kunstenaars in de gemeente Steenwijkerland die als doel heeft een platform te creëren waarin kunst in al haar uitingen tot haar recht kan komen. Dat doen zij op verschillende manieren, zoals het organiseren van groepsexposities, atelierroutes en excursies, het houden van lezingen en workshops, maar ook belangenbehartiging van de leden.

Op 12 oktober om 16 uur verzorgen de exposanten een inleiding bij 'Ondersteboven', tevens preview van de expositie. Inloop vanaf 15.30 uur.
De inleiding is voor iedereen toegankelijk, de reguliere entreeregeling is van toepassing.