Juli 2021: Maand van de Iconic Houses

Museumhuis Polman.jpg

Juli is de maand van de Iconic Houses! Ook in Nagele vindt u een Iconic House; in de Karwijhof staat Museumhuis Polman, de eerste doorzonwoning!

Combineer uw bezoek aan Nagele eens met een bezoek aan Museum Nagele. Nagele is het enige dorp in Nederland waar alle gebouwen platte daken hebben, de 'ideale stad', die geheel op de tekentafel ontworpen werd en in één keer in de de jaren '50 gerealiseerd is.

In Museum Nagele/Stichting Nagele Expositie staat de bijzondere ontstaansgeschiedenis van Nagele en Noordoostpolder centraal in de permanente expositie. Daarnaast organiseert Museum Nagele wisselexposities waarin architectuur en beeldende kunst een belangrijke rol spelen. Sinds 1998 is Museum Nagele gehuisvest in de voormalige rooms-katholieke kerk, die gebouwd is door de architecten T. Taen en T. Nix.

Klik hier voor het persbericht van IconicHouses.org.