Museum Nagele zorgt elke twee jaar samen met leerlingen en leerkrachten van de basisscholen/-school in Nagele voor een nieuw gedicht in de gedichtenroute van Nagele.

Deze gedichtenroute met acht gedichten bestaat sinds 2006. Zeven gedichten zijn geschreven door professionele dichters, speciaal voor specifieke plekken in het dorp.
Het eerste gedicht van de route wordt via een gedichtenwedstrijd in de bovenbouwgroepen van de basisscholen/-school elke twee jaar vernieuwd; het mooiste gedicht rond een bepaald thema wordt door een deskundige jury uitgekozen. Dit gedicht, zichtbaar op een groot bord naast Museum Nagele, blijft twee jaar lang het startpunt van de gedichtenroute.
Zie voor alle wisselgedichten tot nu toe https://museumnagele.nl/buitenexpositie

Helaas moeten we dit jaar, 2021, vanwege de bijzondere omstandigheden door het COVID-19 virus, afzien van de organisatie van deze gedichtenwedstrijd. We hopen van harte dat we volgend jaar de gedichtenwedstrijd weer samen met de basisschool kunnen organiseren.

Wisselgedicht 2019
Wisselgedicht 2019.jpg