Museum Nagele mocht 25 mei een grote groep vrijwilligers van de noordelijke museumhuizen van Vereniging Hendrick de Keyser ontvangen. De vrijwilligers kwamen bijeen voor een ‘Bedankdag’.

Na de ontvangst `s morgens waren er rondleidingen door het dorp met een aantal gidsen van Museum Nagele, gevolgd door een lunch. `s Middags vertelde Valentijn Carbo met een boeiende presentatie over ‘Paleizen voor het volk. Volkshuisvesting in Nederland in de 20e eeuw’. Valentijn Carbo is o.a. bekend als architectuurexpert in het programma BinnensteBuiten.

Vereniging Hendrick de Keyser is in Nagele eigenaar van een groot deel van de huizen van de Karwijhof. In de Karwijhof bevinden zich ook Museumhuis Polman en het Monument & Bed van deze vereniging.

Bedankdag Ver. HdK in Museum Nagele - Foto Museum Nagele.jpg