#
Op 7 december organiseert Het Vrijwilligerspunt weer een vrijwilligersmarkt in FlevoMeer Bibliotheek Noordoostpolder in Emmeloord. Ook Museum Nagele is daar aanwezig van 16.00 tot 19.30 uur.
Van Gasteren maakte o.a. de film 'Nagele. Een nieuw dorp op nieuw land' over het ontstaan van Nagele in de jaren '50. In 2012 verscheen het vervolg 'Terug naar Nagele'. We mochten Louis van Gasteren geregeld ontmoeten in Nagele en in Museum Nagele.
Twee vrijwilligers van Museum Nagele werden dinsdag benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau: Anneke Keur en Gerard Spigt.
Anneke Keur, een van de gastvrouwen en ook gids van Museum Nagele, vertelde op 22 april in het programma 'Landinwaarts' aan Dieuwertje Blok over haar favoriete museumstuk, de door tuinarchitecte Mien Ruys ontworpen berceau bij de begraafplaats in Nagele. De realisatie van dit 'topstuk' is dus niet ín het museum te zien, maar erbuiten.
Kijkt u wel eens naar het programma ‘Landinwaarts’? In 'Landinwaarts' gaat Dieuwertje Blok elke week op zoek naar pareltjes van lokale cultuur en traditie. In het onderdeel ‘Mijn Museumstuk’ van dat programma komt binnenkort een van de vrijwilligers van Museum Nagele aan het woord over zijn of haar favoriete museumstuk.
Op 6 april was ook in Museum Nagele opnieuw een stembureau gevestigd. Dit keer werd er in Nederland via een referendum gestemd over de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Men kon stemmen van 7.30 uur tot 21.00 uur.
Diplodocus Deks is een vlijmscherpe komedie over de bouw van een dinopretpark, in een ingeslapen gemeenschap waar dinosaurusbotten zijn gevonden, maar de bewoners liefst alles willen houden zoals het is.