Vernieuwing dak Museum Nagele, jan. 2023-2 - Foto Museum Nagele.jpg Vernieuwing dak Museum Nagele, jan. 2023-3 - Foto Museum Nagele 230 x 306.jpg Vanuit de rijksoverheid heeft de gemeente Noordoostpolder voor Nagele een erfgoeddeal toegewezen gekregen, ‘Een Erfgoeddeal voor Stijlicoon Nagele'. Doel van de erfgoeddeal is het vergroten van de leefbaarheid en het behoud van het erfgoed in het dorp. Zie ook Vernieuwing Nagele.

Voor Museum Nagele is er via deze weg geld beschikbaar voor vernieuwing van de dakbedekking op de laagbouw en voor modernisering van de vaste expositie.

Vernieuwing dakbedekking
Na een lange voorbereidingsperiode zijn de werkzaamheden in december voortvarend gestart, zodra het weer het toeliet. Hopelijk kan vóór eind februari de vernieuwing van het dak worden afgerond.

Modernisering vaste expositie
Voor de modernisering van de vaste expositie is een keuze gemaakt uit enkele vormgevingsbureaus. Na een kennismakingstraject is unaniem gekozen voor ontwerpbureau Kinkorn. Het gerenommeerde bureau maakte in het verleden o.a. een spraakmakende Rietveld-expositie in het Utrechts Centraal Museum en voert ook veel erfgoed-belevingsprojecten uit waarin lokale musea worden verbonden met de directe omgeving/buitenruimte. Een eerste presentatie van een ontwerp heeft plaatsgevonden.

Nagele digitaal op de kaart
Naast deze beide projecten voor Museum Nagele vanuit de Erfgoeddeal participeert Museum Nagele ook in de brede groep stakeholders die op welke manier dan ook (digitaal) communiceren over Nagele; dit in het kader van digitale vindbaarheid en profilering van Nagele.