Unequal Knot, Han Lammers - Foto Museum Nagele - 230 x 230.jpg

Unequal Knot, Han Lammers
Foto Museum Nagele

Presentatie ‘Beauty en Geometry’ in Museum Nagele

Museum Nagele organiseert op woensdag 23 februari van 19.30 tot 21.30 uur de presentatie ‘Beauty en Geometry’ door beeldend kunstenaar Han Lammers.
Han Lammers is een van de drie exposanten van de tijdelijke expositie ‘Beweging van natuur, mens en techniek’. Deze expositie is nog te zien t/m 27 februari 2022.

Magische Vergelijkingen
Tijdens zijn presentatie laat Han Lammers u zien wat wiskunde ons nog meer kan brengen dan alleen getallen, formules en vergelijkingen. Han neemt u mee in zijn zoektocht naar geometrisch/wiskundig abstracte beelden die zich kenmerken door concrete en zuivere vormen.
Er wordt uitgebreid stilgestaan bij zijn inspiratiebronnen zoals de oude meesters Plato, Leonardo da Vinci en Michelangelo; zijn bronnen meer van deze tijd zijn bijvoorbeeld Theo van Doesburg en Piet Mondriaan. Ook komen het minimalisme en het constructivisme uitgebreid aan bod.

Na de presentatie geeft Han Lammers een toelichting bij zijn tentoongestelde kunstwerken: ruimtelijk werk waarin een geometrisch/wiskundig verhaal is te vinden.

De toegangsprijs voor deze avond is € 12,50, incl. 2 consumpties.
Vooraf aanmelden is noodzakelijk, via info@museumnagele.nl, en kan tot en met 18 februari 2022.
Locatie: Museum Nagele, Ring 23, 8308 AL Nagele, 0527 653077

N.B. de mogelijkheid tot aanmelden is verlengd tot uiterlijk 20 februari, 18 uur.

Raadpleeg altijd vóór uw bezoek www.museumnagele.nl