In verband met deze speciale 2-daagse is er van 23 t/m 26 november geen andere wisselexpositie in Museum Nagele.

In 2017 organiseert Museum Nagele net als in 2014 'Nagele te Kijk'. Alle Nagelezen en vrijwilligers van Museum Nagele krijgen dan 2 dagen de gelegenheid hun hobby`s te laten zien in Museum Nagele.

Weet u nog? In 2014 was het een geweldige toeloop in het museum bij 'Nagele te Kijk'. Velen toonden toen hun verzameling of hobby. Zowel de exposanten als bezoekers waren enthousiast. Museum Nagele organiseert dit jaar weer een 'Nagele te Kijk', en wel in het weekend van 25 en 26 november.

Zaterdagmiddag 25 november start om 13 uur met de lancering van een korte film over de overdracht van de luidklok en de klokkenstoel op de Mien Ruys begraafplaats in Nagele. Dit project is door de inzet van diverse vrijwilligers in en buiten Nagele onder leiding van Piet van der Sar gerealiseerd. De officiële overdracht van de luidklok en de klokkenstoel aan Dorpsbelang Nagele op 13 oktober en wat eraan vooraf ging, is prachtig vastgelegd door een sponsor van Museum Nagele, Videofarmer Sytze Bakker.

Bovendien kunnen de bezoekers tijdens 'Nagele te Kijk' in een antieke stembus wensen en suggesties deponeren ten aanzien van het dorp Nagele.

Het geheel wordt opgeluisterd met orgel- of accordeonmuziek, waarbij u zowel het polderlied als het ‘Nagelezen’-lied kunt horen.

Wie in 2014 de kans gemist heeft om zijn/haar verzameling c.q. hobby te tonen aan de bezoekers, roepen wij op zich aan te melden voor dit evenement in november. Was u wel van de partij in 2014, maar heeft u nog een andere verzameling of hobby, dan bent u natuurlijk ook welkom.

Kortom: onze doelgroep exposanten bestaat uit inwoners van Nagele en vrijwilligers van Museum Nagele. Meldt u dus aan! Dit kan bij Gréke Nuhoff, tel. 06-5536 5526 of per mail: greke.nuhoff@museumnagele.nl

'Nagele te Kijk' is te bezoeken op 25 november van 13.00 – 17.00 uur en op 26 november van 13.00 – 16.00 uur. Bezoekers hoeven géén entree te betalen. U bent van harte welkom!

De Commissie 'Nagele te Kijk' van Museum Nagele bestaat uit Gréke Nuhoff, Marja van der Wal en Jeannette van Tulder.

Gesprek laden