#
De ruim 70 vrijwilligers van Museum Nagele hebben de Lelyprijs 2018 van het Prins Bernhard Cultuurfonds afdeling Flevoland gewonnen. De vrijwilligers ontvingen de prijs op 8 maart uit handen van Leen Verbeek, de Commissaris van de Koning en tevens voorzitter van de Flevolandse afdeling van het Cultuurfonds.
#
Op 28 februari 2018 is het 100 jaar geleden dat Jan Loman werd geboren. Jan Loman was dichter, fotograaf, beeldend kunstenaar en vormgever. Het meest bekend is Loman door zijn grafisch werk, o.a. het logo 'Wees wijs met de Waddenzee'.
De vrijwilligers van Museum Nagele, William Vercraeye uit Emmeloord en boswachter Harco Bergman van het Kuinderbos zijn door het Prins Bernhard Cultuurfonds genomineerd voor de Lelyprijs 2018.
Schilderen met de elementen! De polderklei als inspiratiebron voor het thema 'Sporen'.
Ook deze keer was 'Nagele te Kijk' een groot succes, net als in 2014! Volgens een van de exposanten: 'Onder de platte daken van Nagele zit zoveel creativiteit, maar dat blijft vaak onzichtbaar. Kijk maar om je heen, dan zie je het talent.'
Op 13 oktober om 16 uur werd op de begraafplaats in Nagele een klokkenstoel in gebruik genomen en tevens officieel overgedragen aan Vereniging Dorpsbelang Nagele.
Op 13 oktober 2017 is op de begraafplaats in Nagele een klokkenstoel in gebruik genomen en tevens officieel overgedragen aan Vereniging Dorpsbelang Nagele. Klik hier voor een video met geluid van de klok.
Thema van de zomerreis van Travelling in Baroque 2017 is 'London, the place to be'. Deze zomerreis op 12 augustus start in Emmeloord, daarna gaat de reis naar Ens, Nagele en Schokland.
Tijdens hun streekbezoek aan Noordoost Flevoland op 29 juni 2017 bezochten koning Willem-Alexander en koningin Máxima ook Museum Nagele. Ze werden hartelijk ontvangen en daarna rondgeleid door de voorzitter van Museum Nagele, Anjo Geluk. Anneke Keur, een van de gidsen van Museum Nagele, mocht het koninklijk paar daarna rondleiden door het dorp.
Op donderdag 29 juni brengen Zijne Majesteit de Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima een streekbezoek aan Noordoost Flevoland. Behalve een bezoek aan Urk en Windpark Noordoostpolder staat ook een bezoek aan Nagele op het programma.